Dla kogo:
Cykl profesjonalnych warsztatów skierowany jest do psychologów, pedagogów, nauczycieli, wychowawców szkół, placówek opiekuńczo-wychowawczych, resocjalizacyjnych, organizacji poza rządowych, asystentów rodzinnych, oraz wszystkich studentów zainteresowanych doskonaleniem umiejętności pomocy psychologicznej skierowanej dla dzieci.
Cel:
Celem warsztatów jest przekazanie praktycznych wskazówek do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, oraz stworzenie bazy niezbędnych materiałów do pracy z nimi. Warsztat przygotowuje do pracy zarówno z dzieckiem, dorosłym, jak i z grupą terapeutyczną. Wyposaża w podstawowe narzędzia pracy każdego praktyka i pozwala poczuć się pewniej w kontakcie z najmłodszymi.
Kiedy:
Cykl pięciu spotkań godzin trening interpersonalny, który jest wstępem do pozostałych modułów.
Ramowy program szkolenia:
Trening interpersonalny . godzina
Moduł –Wprowadzenie, dokumentacja, procedury, podstawowe zasady pracy . godzina . .
Podczas pierwszego warsztatu skupimy się na tym, jaka dokumentacja leży w gestii praktyka. Jakie są jego prawa i obowiązki w pracy. Za co tak naprawdę jesteś odpowiedzialny pracując w szkole, przedszkolu, poradni. Co wolno, a co należy ustalić z pracodawcą. Podczas warsztatu nauczycie się tworzyć IPETy, opinii, sprawozdań. Dowiecie się jak odszyfrować orzeczenia, jak prowadzić obserwacje i przede wszystkim: czego możecie spodziewać się w pierwszej pracy.
Moduł Diagnoza, zasady pracy z dziećmi z zaburzeniami . godzina . .
Warsztat drugi skoncentrowany będzie na częstych pytaniach, które zadają rodzice w szkole: Czy wszystko z naszym dzieckiem jest w porządku? Nauczymy się jak w praktyce sprawdzić, czy dziecko rozwija się prawidłowo. Stworzymy własne narzędzie pomocne przydane w pracy z najmłodszymi. Dowiemy się, co to jest konceptualizacja i po co się ją robi. Nauczymy się jak pracować z dziećmi z zaburzeniami: Zespołem Aspergera, autyzmem, ADHD, agresywnymi, depresyjnymi z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczymi.
Moduł Problemy w pracy z dziećmi . godzina . .
Warsztat trzeci pokaże w jaki sposób radzić sobie w trudnych sytuacjach z dzieckiem. Dowiemy się, kto jest naszym klientem w pracy: rodzic czy dziecko. Poznamy różne typy rodziców, z którymi będziemy spotykać się podczas pracy z dzieckiem. Jak zaplanować adaptację dziecka czyli dobry plan adaptacyjny. Czy „karny jeżyk” jest skuteczną metodą wychowawczą? Jaka jest różnica między karą, a konsekwencją? Jak konstruktywnie nagradzać? Jak radzić sobie z trudnymi emocjami dziecka? Czy sześciolatek jest gotowy pójść do szkoły? Indywidualne nauczanie czy edukacja domowa? Na te i wiele innych pytań odpowiemy na warsztacie.
Moduł Uczeń (nie)pełnosprawny . godzina . .
Podczas czwartego warsztatu skoncentrujemy się na pracy z uczniem niepełnosprawnym. Dowiemy się czym jest edukacja włączająca, jak realizować zalecenia z poradni psychologiczno-pedagogicznych, jak wspierać nauczycieli. Nauczymy się jak pracować z dziećmi z niepełnosprawnością. Dowiemy się także, czym jest indywidualizacja nauczania, zajęcia rewalidacyjne. Jaka jest różnica między szkołą specjalną a integracyjną. Porozmawiamy o prawnych aspektach w pracy z dzieckiem niepełnosprawnym.
Moduł Wyprawka dla profesjonalnego praktyka . godzina . .
Na ostatnim warsztacie porozmawiamy o różnych rodzajach zajęć organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Głównym celem tego modułu jest nauka pisania scenariuszy zajęć w zależności od zapotrzebowania. Będziemy tworzyć bazę narzędzi do pracy z dziećmi.
Miejsce:
Siedziba Fundacji Pomocy Psychologicznej i Edukacji Społecznej RAZEM Al. Jerozolimskie lok. Warszawa
Cena:
Koszt szkolenia złotych. Istnieje możliwość płatności w ratach po zł udział w treningu interpersonalnym złotych.
UWAGA: Istnieje możliwość zapisywania się na wybrany moduł, przy czym pierwszeństwo będą mieli uczestnicy zapisujący się na cały cykl szkoleniowy.
Warunki uczestnictwa i ukończenia szkolenia:
Uczestnictwo w zajęciach minimum %. Zaliczenie testu końcowego dot. wiedzy omawianej w trakcie szkolenia, oraz mniejszych testów po każdym module. Uczestnicy otrzymują świadectwo ukończenia szkolenia z zakresu pomocy psychologicznej dla dzieci.
Rekrutacja trwa do września ! Zgłoszenia przyjmowane są mailowo: lub telefonicznie .